La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha presentat la setzena edició de la campanya d’animació lectora «Llegir en valencià» que promou la sostenibilitat a través de la lectura amb el lema «Per a salvar el món». L’empresa de vending Teika se suma a esta iniciativa en tant que els objectius de la companyia estan alineats amb les Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que promou esta campanya que consisteix en què cada cap de setmana, amb la compra d’un exemplar dels diaris Levante-EMV i Información, tindrem un llibre de la col·lecció “Llegir en valencià” de forma gratuïta.
La col·lecció de llibres
De la mà d’onze autors i autores valencians, els lectors i lectores podran llegir històries que tenen com a eix vertebrador els principals ODS. Són textos escrits expressament per a la campanya per escriptors i escriptores destacats com són Jovi Lozano-Seser, Anna Marí, Vicent Usó, Joanjo Garcia, Irene Rodrigo, Natàlia Gisbert Abad, Enric Senabre, Marian Díez Picó, Maria Josepa Payà, Pau Alabajos i Andreu Escrivà. Així mateix, les cobertes han sigut dissenyades per Viv Campbell, David van der Veen, Laura Inat, Jesús Huguet, Alicia Blasco, Benedetta Notarandrea, Pablo Caracol, Marta Chaves, Adela María Flore, Virginia Lorente i José Luis Arroyo.
La directora de Projectes Sostenibles de Teika, Berti Barber, va estar a la presentació de la campanya junt a representants d’altres empreses com ara Arros Dacsa, Caixa Popular, Consum, Diario Información, Levante-EMV i institucions i entitats com ara la Universitat d’Alacant, la Universitat Politècnica de València, la Diputació de València, Escola Valenciana, la Generalitat Valenciana, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i el Consell Valencià de Cultura.
Durant l’acte, la directora de la Fundació Bromera, Rosa Mengual, va assegurar que “Llegir en valencià” és “un projecte que any rere any consolida la seua rellevància i solidesa”. També va recordar que estem vivint “una situació d’emergència climàtica” i va insistir en la importància de “treballar a través de projectes educatius amb iniciatives pel medi ambient i amb el recolzament d’entitats públiques i privades”.
Per la seua banda, la directora de Projectes Sostenbiles de Teika, Berti Barber, va assenyalar que se sentia molt satisfeta per poder col·laborar amb una acció com aquesta. ”Llegir en valencià” és “una campanya preciosa per a salvar el nostre planeta, cuidar el futur dels nostres fills i filles i conscienciar-nos de què un món ben cuidat implica una vida més sana i més feliç” – va afegir Barber qui a més va reconèixer que són “urgents més campanyes en la nostra llengua”.
Ací podeu trobar tot els llibres de la campanya “Llegir en valencià” de la Fundació Bromera.